Szukaj
Close this search box.

Strona główna  →  Szkoła Podstawowa „Tęcza” → Kadra

Specjaliści z pasją

Kadra Szkoły Podstawowej „Tęcza” składa się z doświadczonych i kompetentnych nauczycieli przedmiotów. Wspierają ich pracownicy administracji, zawsze życzliwi i gotowi do pomocy. Zaufanie i odpowiednia interakcja między członkami naszej załogi są dla nas bardzo ważne. Dajemy przykład tego, co chcemy przekazać powierzonym nam dzieciom.

 

Nauczyciele systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, są pasjonatami tych treści i umiejętności, które sami uczniom przekazują. Podchodzą do swojej pracy z pasją i ogromnym zaangażowaniem.

Dyrektor Szkoły Podstawowej "Tęcza"

Agnieszka Olszewska

Nauczyciele szkoły podstawowej

Tetiana Bonkovska (język angielski)


Krystyna Cichocka (edukacja dla bezpieczeństwa)

Jestem nauczycielką wychowania fizycznego, oraz edukacji dla bezpieczeństwa. Ukończyłam Akademię Wychowania Fizycznego we Wrocławiu oraz studia podyplomowe o kierunku Edukacja dla bezpieczeństwa, a także Socjoterapia i resocjalizacja. Bardzo lubię pracę i kontakt z młodzieżą. Staram się motywować uczniów do codziennej aktywności fizycznej, zachęcać do pracy nad sobą, nad własną sprawnością. Chciałabym „wyposażyć” każdego ucznia w wiadomości i umiejętności, które mogą mu się przydać w życiu codziennym. Wykształcić w nich chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi i empatii.


Anna Danelczyk (język polski)

Ukończyłam Uniwersytet Wrocławski – kierunek filologia polska. Jestem nauczycielem języka polskiego. Staram się być nauczycielem który widzi w każdym dziecku wyjątkową osobę i zachęca je do rozwijania jego indywidualnych talentów oraz mocnych stron. Moim głównym celem w pracy z dziećmi jest rozbudzanie kreatywności, pobudzenie do logicznego myślenia i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w życiu codziennym.


Małgorzata Dracz (język niemiecki)

Ukończyłam magisterskie studia filologiczne na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Pracuję jako nauczyciel języka niemieckiego już od dziesięciu lat. Johann Wolfgang von Goethe kiedyś napisał: Ja jako nauczyciel nie poszerzam ludzkich umysłów, ja je przebudzam. Myślę, że to jest doskonałe podsumowanie tego, co próbuję zrobić na swoich zajęciach. Przebudzić umysły uczniów i zarazić je swoją pasją do języka niemieckiego


Krzysztof Dracz (religia)

Absolwent studiów teologicznych oraz z przygotowania pedagogicznego w zakresie nauczania historii i geografii. Mam rozległe zainteresowania, od filozofii i sztuki, przez kolarstwo po muzykę metalową.


Karolina Dubrawska (wychowanie fizyczne)

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu, instruktorką wielu form aktywności fizycznej, m.in zumby, stepów, gier zespołowych, treningów personalnych, turystki kwalifikowanej. Kocham rower, górskie wycieczki oraz zimne kąpiele. Bycie nauczycielem to dla mnie możliwość nieustannego rozwoju. Staram się być otwarta na współpracę, wpuszczać wiatr w skrzydła i traktować indywidualnie każdego ucznia.


Joanna Gargol-Kacprzak (język angielski)

Jestem nauczycielem języka angielskiego w klasach 4-8 oraz nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej. W naszej szkole przewodniczę zespołowi językowemu oraz promuję program e-Twinning. Zajmuję się także przygotowaniem uczniów do egzaminów na certyfikaty językowe .Preferuję naukę przez zabawę, gry i projekty. Staram się by zajęcia z języka angielskiego były interesujące, radosne i nietypowe. Doświadczenie językowe zdobyte podczas mojego 10-letniego pobytu w Wielkiej Brytanii pozwala mi wzbogacić lekcje i wiedzę uczniów . Z chęcią dzielę się zdobytym doświadczeniem ale również jestem otwarta na poznawanie nowych metod i form nauczania. Praca z dziećmi daje mi wiele satysfakcji. Lubię czytać kryminały, zwłaszcza polskie i skandynawskie. Uwielbiam kuchnię śródziemnomorską i wyprawy rowerowe.


Marlena Jachimowicz (edukacja wczesnoszkolna)

Jestem absolwentką Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji we Wrocławiu na kierunku edukacja wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną (studia licencjackie) oraz pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna (studia magisterskie). Doskonaliłam także swoje kompetencje kończąc podyplomowe studia na kierunku logopedia w Dolnośląskiej Szkole Wyższej Edukacji we Wrocławiu, neurologopedia kliniczna na Akademii Medycznej im. Piastów Śląskich we Wrocławiu oraz zarządzanie placówkami oświatowymi na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu W Szkole Podstawowej Tęcza jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, prowadzę także zajęcia z języka niemieckiego ze swoimi wychowankami. W pracy edukacyjnej stawiam na rozwój u dzieci kompetencji przyszłości, czyli: kreatywności, krytycznego myślenia, zdolności adaptacji, komunikacji społecznej, umiejętności cyfrowych i inteligencji emocjonalnej. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, interesuję się medycyna naturalną, uprawiam kundalinijogę. Jestem miłośniczką podróży, pięknych widoków, dobrego kina, smacznej kuchni. Moją pasją są antyki i ich renowacja.


Monika Kłonowska (język angielski)


Marta Kołodziej (edukacja wczesnoszkolna)

Ukończyłam studia Edukacja Wczesnoszkolna i Nauczanie Przedszkolne z Nauczaniem Języka Angielskiego oraz Filologię Angielską ze specjalnością nauczyciel. W swojej pracy stawiam na współpracę między dziećmi i nauczycielem. Jestem towarzyszem podczas zdobywania kolejnych kompetencji przez uczniów. Wspólnie uczymy się empatii i tolerancji, aby każda osoba w klasie wiedziała, że jest ważna. Staram się uświadamiać dzieciom, że każdy ma w sobie talent, a do jego odkrycia jest im potrzebna uważność. Lubię literaturę dla dzieci i często wykorzystuję różne książki w swojej codziennej pracy. W nauczaniu języka angielskiego lubię zarażać dzieci entuzjazmem do przedmiotu oraz pokazywać im, że język angielski jest dookoła nas. Dlatego biorę udział w projektach eTwinning, w których uczniowie mają okazję współpracować i osiągać wspólne cele wraz z rówieśnikami z innych krajów europejskich. Cenię sobie czas, w którym mogę poznać innych nauczycieli z różnych stron świata i wymieniać się z nimi poglądami, metodami oraz odczuciami co do edukacji, dlatego chętnie biorę udział w różnych szkoleniach, warsztatach i projektach. Dają mi one entuzjazm i energię do dalszej pracy. Prywatnie jestem mamą dwóch chłopców, z którymi lubimy spędzać czas na świeżym powietrzu oraz urządzać wieczory gier planszowych i wieczory filmowe.


Yana Kosch (język niemiecki, język angielski)

Jestem absolwentką Wiatskiego Państwowego Uniwersytetu Humanistycznego w Kirowie, który ukończyłam z tytułem magistra języka niemieckiego i angielskiego. Jestem entuzjastką języków obcych, podróży i aktywnego stylu życia. Kocham odkrywać nowe kultury, ucząc się nowych języków i poznając różnorodność świata. W czasie wolnym najbardziej cenię sobie aktywność fizyczną, wędrówki i czas spędzony na świeżym powietrzu. Praca z dziećmi zawsze była i jest moją pasją, dając mi ogromną satysfakcję i radość.


Sylwia Kropa (chemia)

Studiowałam na Wydziale Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wydziale Fizyki Uniwersytetu Opolskiego Jestem nauczycielem fizyki i chemii. Od 2004 r przygotowuję profesjonalnie młodzież szkolną do egzaminów z chemii i fizyki. W bieżącym roku mija 20 lat mojej pracy nauczycielskiej. Praca z dziećmi i młodzieżą daje mi wiele radości i satysfakcji. Z ogromną przyjemnością przekazuję swoją wiedzę. W wolnym czasie uwielbiam poznawać na nowo świat. Każdą wolna chwilę spędzam na łonie natury. Wybieram aktywne formy wypoczynku, turystykę górską i rowerową.


Agnieszka Kulikowska (historia, WOS)

Ukończyłam Uniwersytet Opolski na kierunku historia. Jestem nauczycielem z 20-letnim stażem pracy. Praca z młodzieżą to moja pasja. Lubię swój zawód, który daje mi wiele radości i satysfakcji. Przekazując wiedzę historyczną staram się, aby dzieci zrozumiały przeszłość i dzięki temu potrafiły wpływać na teraźniejszość. Czynione przez dzieci postępy oraz ich życiowe sukcesy wynagradzają mi trud niełatwej pracy.


Krzysztof Marciniak (informatyka)

Jestem osobą, która ceni sobie autentyczność, wartości i życie w zgodzie z samym sobą. Wierzę w siłę szczerości i rozwiązania problemów poprzez komunikację. Jestem osobą ambitną, staram się osiągać swoje cele. Wierzę, że każdy z nas ma w sobie nieograniczone możliwości i jeśli naprawdę uwierzymy w siebie, możemy osiągnąć wszystko, czego pragniemy. Odkrywanie dzikiej przyrody, chodzenie po górach, poznawanie egzotycznych kuchni oraz zdrowy styl życia to zajęcia, którym chętnie oddaje się w moim wolnym czasie.


Małgorzata Marut (matematyka)

Jestem nauczycielką dyplomowaną, certyfikowaną trenerką arytmetyki mentalnej ,absolwentką Uniwersytetu Rzeszowskiego. Kierując się maksymą Matematyka jest alfabetem, przy pomocy którego Bóg opisał wszechświat; staram się w uczniach rozwijać ciekawość świata, kształtować krytyczne myślenie oraz wytrwałość w dążeniu do celu. Przyroda i malarstwo secesyjne jest tym co, budzi we mnie ciągły podziw.


Agnieszka Połaczańska (matematyka)

Jestem nauczycielką matematyki, ale ukończyłam również studia podyplomowe z informatyki i terapii pedagogicznej. Od 30 lat pracuję w Emilce. Poza matematyką, moją pasją są książki. Czytając zapominam o całym świecie. Lubię też relaks na świeżym powietrzu, obserwację przyrody, spacery po lesie. Interesują mnie kwiaty i piękne rośliny – odpoczywam zajmując się nimi. Kocham zwierzęta, a najbardziej swojego psa. Zgadzam się ze Stevem Jobsem, że Jedyna droga do zrobienia wielkiej roboty, to kochać to, co robisz.


Marcin Quirini (język niemiecki)

Jestem absolwentem studiów magisterskich w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu. Studiowałem na Uniwersytecie w stolicy Słowenii- Lublanie. Odbyłem warsztaty i praktyki w niemieckich i polskich szkołach. Posiadam liczne kursy, studia podyplomowe i szkolenia nie tylko z zakresu języka niemieckiego, lecz także jego dydaktyki i metodyki, jestem członkiem komisji egzaminacyjnej w szkole podstawowej i średniej. Mgr germanistyki, tłumacz języka niemieckiego oraz lektor języka niemieckiego i polskiego. Jestem osobą odpowiedzialną, punktualną, kreatywną, sumiennie wykonującą swoje obowiązki, o włoskim nazwisku, niemieckiej precyzji i słowiańskiej duszy. Wolny czas poświęcam na poznawanie innych języków obcych, a muzyka, woda, podróże oraz akwarystyka są moim żywiołem.


Aneta Różnicka (muzyka, plastyka, technika)

Magister sztuki, absolwentka Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta. Studia zakończone dyplomem na wydziale Malarstwo i Rzeźba w 2010 roku. W 2020 r. zrealizowanie przygotowania pedagogicznego w Wyższej Szkole Humanistycznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie. W 2022 r. ukończenie studiów podyplomowych w zakresie nauczania muzyki i techniki w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego.


Anna Sikorska (przyroda, biologia, fizyka, geografia)

Jestem absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku geografia. Ponadto ukończyłam studia podyplomowe w zakresie fizyki, biologii i przyrody w szkole. Jestem przyrodnikiem, a najbardziej lubię kartografię. Uwielbiam podróżować – moją wielką miłością jest Finlandia, którą odwiedzam co najmniej raz w roku. Żyję według fińskiego tzw. sisu, pokazując moim uczniom, że każdy może pokonać przeciwności losu oraz różne bariery fizyczne, by móc spełnić swoje marzenia. Jestem członkiem Pokojowego Patrolu, czyli wolontariuszy związanych z WOŚP. W czasie wolnym spaceruję z moim psem Bezą, zwiedzam nasz rejon na rowerze oraz piszę opowiadania.


Iwona Skłodowska (edukacja wczesnoszkolna)

Ukończyłam studnia I stopnia – zintegrowaną edukację wczesnoszkolną i przedszkolną , studia II stopnia – zintegrowaną edukację wczesnoszkolną i przedszkolną z terapią pedagogiczną oraz liczne kursy i szkolenia. Celem mojej pracy jest zapewnienie każdemu uczniowi sukcesu w miarę jego możliwości i przygotowanie do funkcjonowania na wyższych szczeblach edukacji i w życiu. Praca z dziećmi jest moją pasją, którą staram się wykonywać z pełnym zaangażowaniem. Wiele radości czerpię z wdrażania nowatorsko – innowacyjnych metod – moi uczniowie zdobywają wiedzę poprzez doświadczenie, eksperymentowanie i zabawę. Wolny czas poświęcam trójce swoich dzieci.


Barbara Trela (język angielski)

Wybrałam nauczanie języka angielskiego ponieważ uważam to za zabawę i wyzwanie. Daje mi to możliwość dzielenia się swoja wiedza i pomagania innym nabierać pewności w posługiwaniu się językiem angielskim. Zajęcia dostosowuje do poziomu uczniów oraz znajduje metody tak aby były one spontaniczne, zabawne i wciągające. Jedną z moich zalet jest znajdowanie sposobów na bycie kreatywnym. Lubię współpracę na różnych poziomach edukacji w naszej szkole. Jestem zaangażowana w projekty międzynarodowe gdzie uczniowie mają możliwość współpracy z rówieśnikami szkół europejskich. Prowadzę również przygotowania do certyfikatów z języka angielskiego na różnych poziomach zaawansowania.


Gabriela Wasilewska (język polski)

Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Zielonej Górze na kierunku filologia polska. Lekcje z literaturą to czas na naukę i refleksję o świecie i człowieku. Książka-jest tym, po co zawsze chętnie sięgam w wolnym czasie, jako coś, co pokazuje świat, ludzi i relacje między nimi. Ucząc języka polskiego, również staram się kształtować w uczniach chęć do poznawania literatury i sztuki jako źródła wiedzy o nas samych. Chciałabym, aby umieli oni w świadomy sposób wykorzystywać swoje mocne strony, wiedzę i umiejętności, żeby byli gotowi wyrażać swoje zdanie i bronić go z szacunkiem dla innych.


Agata Wieżalis (edukacja wczesnoszkolna)

Ukończyłam studia na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Wolny czas lubię spędzać z rodziną i przyjaciółmi. Uwielbiam jazdę na rowerze i zdrową kuchnię. Uczę dzieci w myśl zasady: Powiedz, a zapomnę, pokaż – a zapamiętam, pozwól działać- a zrozumiem.


Paulina Żak (wychowanie fizyczne)

Mgr wychowania fizycznego, pasjonatka sportu oraz wszelakiego rodzaju aktywności fizycznej. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji. Największą radość sprawiają mi postępy moich uczniów, nawet te najdrobniejsze są dla mnie powodem do dumy.

Referent do spraw szkoły

Anna Krawiec (kl. I-III)

Elżbieta Szulc (kl. IV-VIII)

Specjasliści

Pedagog specjalny/psycholog: Katrzyna Plonkowska

Jestem psychologiem, psychotraumatologiem i pedagogiem specjalnym. Zajmuję się pomocą uczniom i rodzicom w sytuacjach kryzysowych, wspierając emocjonalnie i psychologicznie oraz towarzyszę w poszukiwaniu dróg wyjścia z trudnej sytuacji. Wspieram również nauczycieli w sytuacjach trudnych i problemowych. Prowadzę terapię indywidualną z uczniami, ale również realizuje warsztaty psychoedukacyjne mające na celu m.in. rozwój umiejętności w zakresie zarządzania swoimi emocjami, asertywności, integracji, zachowań prospołecznych, a także wielu innych umiejętności społecznych będących narzędziem do radzenia sobie w codziennym życiu. Podejmuje także działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych. Uczestniczę w działaniach wychowawczo – profilaktycznych szkoły oraz współorganizuje i prowadzę pomoc psychologiczno-pedagogiczną. W razie konieczności wskazuje inne działania związane z diagnozą medyczną bądź pomocą specjalistyczną poza szkołą. Najważniejszą osobą w mojej pracy jest uczeń a największą wartością jest jego dobrostan. Prywatnie jestem szczęśliwą żoną, matka i babcią. W wolnych chwilach czytam książki zarówno te naukowe jak i moje ulubione kryminały. Najbardziej cenie sobie wspólnie spędzony czas z bliskimi, uwielbiam wieczorne spacery i dobre kino.


Logopeda: Lidia Flis

Ukończyłam studia z zakresu pedagogiki, logopedii oraz terapii pedagogicznej. W swojej pracy postrzegam logopedię nie tylko jako słowa, zdania i prawidłową wymowę, dlatego swoimi działaniami staram się obejmować szeroko rozumianą komunikację. Stale poszerzam wiedzę ,umiejętności i techniki, co daje mi możliwość rozbudowywania warsztatu pracy i realizowanie wyznaczonych celów terapeutycznych będących najwyższą nagrodą za wysiłek włożony w nasze zmagania. Po godzinach lubię eksperymentować w kuchni, łapać promienie słońca jeżdżąc na rowerze i ładować baterie popijając gorącą herbatę w towarzystwie mojej rodziny.


Pedagog terapeutyczny: Iwona Warchoł

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze. Ukończyłam studia podyplomowe z terapii pedagogicznej i terapii Integracji Sensorycznej oraz kurs I i II stopnia terapii ręki. Od 2001 roku pracuję w szkole jako pedagog szkolny i terapeuta pedagogiczny. Wiedzę i doświadczenie zdobyłam dzięki licznym szkoleniom, które dały mi szansę poznania różnorodnych metod i technik pracy z uczniami. Swoją uwagę koncentruję głownie na pracy terapeutycznej z uczniami o specyficznych trudnościach w nauce. Prywatnie lubię podróże, koncerty i dobre towarzystwo.


Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia: Izabella Grzonka

Jestem nauczycielem wspomagającym w szkole Tęcza. Ukończyłam pedagogikę specjalną (studia 5-letnie magisterskie na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie), jestem także terapeutą zajęciowym oraz posiadam uprawnienia logopedy. Mam ponad 20-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi dysfunkcjami rozwojowymi. Jako nauczyciel wspomagający uczestniczę w zajęciach szkolnych z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, a także dodatkowo pomagam dzieciom z różnymi trudnościami w nauce. W swojej pracy korzystam z metod i środków dopasowanych do konkretnego dziecka, kładąc szczególny nacisk na jego rozwój społeczny oraz emocjonalny. Bardzo lubię swoją pracę. Moją pasją są podróże, szczególnie tam, gdzie jest ciepło. Fascynują mnie piękne miejsca, atrakcje przyrodnicze, historyczne. Lubię także obejrzeć dobry film i przeczytać ciekawy thriller.